Aan de slag met
ontwikkelings-voorsprong

 




Zicht op ontwikkelingsvoorsprong neemt het signaleringsinstrument ‘Zicht op Ontwikkelingsvoorsprong’ als basis. In de workshop zit theorie (wat is ontwikkelingsvoorsprong en hoogbegaafdheid), waarom is vroegsignalering belangrijk (wat zijn risico’s) en hoe kun je signaleren.

Na deze workshop weet je wat ontwikkelingsvoorsprong en hoogbegaafdheid is en kun je jonge kinderen met voorsprong signaleren. Het signaleringsinstrument ‘Zicht op Ontwikkelingsvoorsprong' krijg je bij deze training.

(Zelf)vertrouwen is de tweede workshop. Kinderen met voorsprong hebben naast een hoge intelligentie (die niet altijd zichtbaar is voor iedereen), ook bijzondere persoonskenmerken (waar ze soms last van kunnen hebben). In de workshop (zelf)vertrouwen vertel ik je meer over de persoonskenmerken als hooggevoeligheid, grotere emoties, perfectionisme, doordenken, omgaan met anderen.

Na de workshop kun je deze kinderen passender begeleiden doordat je meer zicht hebt op de uitdagingen van de kinderen met voorsprong. Bij deze workshop ontvang je de ‘gids voor hooggevoelige kids’.

Uitdaging is het thema van de derde workshop. Op welke gebieden kun je deze kinderen uitdagen? Motivatie, mindset en de hogere denkvaardigheden zijn de onderwerpen in deze workshop. Ook krijgen jullie praktische handvatten mee hoe activiteiten er dan uit kunnen zien om die uitdaging spelenderwijs aan te bieden ....